논현동 켈리드레노 사옥

Design Director : K
Project Designer : K + V
Assistant Designer : H

Scale : 지하 1층 / 지상 5층
Area : 900sqm
Client : 켈리드레노, 브라이드손윤희
Principal use : 오피스 / 근린생활시설

image

건축이라는 다차원적인 환경과 존재는 한 장의 이미지로 환원될 수 없습니다. 건물은 시각 외의 감각과도 관련되어야 합니다. 이미지는 건물을 환원시키고, 소비되게 하고, 그리고 단단하게 고정시킵니다. 이 건물은 켈리드레노와 브라이드손윤희가 운영하는 사옥 겸 웨딩드레스 샵입니다. 이 건물은 사진 찍혀야 합니다. 이 건물은 적극적으로 이미지화 되어야 합니다. 하나의 건물이지만 다양한 시선들이 발견되고 포착되게 하려고 합니다.

picturesque

부분들은 전체의 강한 질서에 종속되지 않습니다. 부분들 상호 간, 또는 전체와 픽처레스크적인 관계를 형성합니다.서로 무관한 듯 느슨하고 우연적이지만 다른 요소들과 상호 간 연관됩니다. 건물 전체는 부분적으로 대칭적인 균형을 이루고 있는 많은 조각들로 이루어져 있습니다.

juxtaposition

건물은 수직적으로 잘게 분절되고 병치됩니다. 그 안에서 개별 수평 요소들은 분절되거나, 변형됩니다. 수직적인 깊이의 차이는 태양의 각도, 방문객의 위치에 따라 두드러지는 요소와 배경이 되는 요소를 사진의 조리개처럼 끊임없이 바꿉니다. 이 조리개는 부분들의 관계도 끊임없이 재정의 합니다. 멀리 있는 것들이 두드러지며 상호 관계되기도 하고, 부분들의 차이가 적어지고 전체가 더 두드러지기도 합니다.

짧은 수명과 함께, 쉽게 소비되고 고정되는 이미지보다는, 의도한 혹은 의도하지 않은 변화들의 여러가지 합으로 만들어지고 수많은 파편들의 조화를 발견하게 되는 즐거움이 계속되길 바랍니다.

image

The multi-dimensional existence of architecture cannot be reduced to a single image. Buildings must also relate to the non-visual senses. The image reduces the building, makes it consumed, and anchors it firmly. This building is an office and wedding dress shop run by dress designer Bride Son Yoon-hee. This building must be photographed. This building should be actively imaged. Although it is a single building, we try to allow various perspectives to be discovered and captured.

picturesque

The parts are not subject to the strong order of the whole. The parts form a picturesque relationship each other or with the whole. Loose and accidental, seemingly unrelated, but interrelated with other elements. The whole building is made up of many pieces that are partially symmetrically balanced.

juxtaposition

The building is vertically segmented and juxtaposed. In it, individual horizontal elements are composed or transformed. The difference in vertical depth constantly changes the stand out element and the background element, like the aperture of a photograph, depending on the angle of the sun and the position of the visitor. This aperture also constantly redefines the relationship of parts. Sometimes things that are far away stand out and are interrelated, the parts become less different and the whole stands out more.

Rather than being easily consumed and fixed images with a short life, We hope that the joy of discovering the harmony of numerous fragments made by various sums of intentional or unintentional changes will continue.

error: Content is protected !!